pic

pic

Sunday, May 16, 2010

ape dah jadi??


sihat sebelum sakit
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
gembira sebelum sedih
hidup sebelelum mati
apa dah jadi??
miskin da kaya
sempit da lapang
gembira da sedih
hidup da mcm mati

aper da jadi??
pas excident ni.banyak benda ang berlaku,adakah aku tidak menerima qado dan qadar ALLAH??hmm..ntah la.tangan sakit2 lagi.asal bagun pagi je kena papah bahu.sbb sakit urat.tp da kurang skit.klu x nk pkai baju pon payah.da la tulang belakang kdang2 xbetul..hmm sakit oh sakit

aper da jadi??
nape aku da benci pompuan.kerana nila setitik rosak susu sebelanga..hmm..xpatut la..aku dalam masalah sampai xder sape nk ngadu.tekanan.frust.aku kemurungan sendirian.aku xnk menyusahkan kak dan mak..dengan masalah aku.adakah aku ego??ntah la..biarla..kesedihan ini akan terpadam suatu hari nnt..

aper dah jadi???
hmm..tngan da sakit.hati pon sakit xberubat lg..hari2 ngis.rindu dia syg dia..nape aku still setia pd dia??hati dan perasaan bukan boleh paksa.sampai bila ek aku nk ngis..da bape lm ngis tiap2 ari...nk dia hapy.tp aku yg derita.ptut ke nk mcm dulu.bahagia bersama??adakah ALLAH menguji ku dengan cinta yg salah??..aku doa mohon petunjuk kepadamu yaALLAH..

aper dah jadi??
akibat frust aku alami tekanan perasaan.ntah kenapa kesihatan xmenentu.sejak break bulan 1 sampai la sekarang.macam dugaan..mkan ja muntah..ade gak g berubat ckp kena ggu makluk halus.ish2..pastu da ok da..sekarang lak mkan mlm da xlalu.xmakan nasi.tp badan dok naik gak.adeh..still makan nk muntah.mlm2 xmkn nasi da mkn sup2 jer.

aper dah jadi??
aku da merasai aku da xkomited pd keja.moral down kaw-kaw..pastu performance da down.da la ngn masalah gaji lg.da la aku leader group.hmm..nasib2..nasib bek kawan2 ok.tolong wat keja sama-sama.tp da xmacam dulu =(..

aper da jadi??
setiap sujud ku tidur ku bergelinangan air mata.sedih sgt ker ??ntah la.jiwa ku parah.hati remuk.hancur berkecai.hmm..ya allah berikan ketenangan pada hati ini..

aper da jadi??
dok tolong masalah org.tp masalah sendri xterurus.ntah la.kenapa aku jd cmnie.kadang2 terpikir nk bunuh diri.nk hilangkan ingatan..tp excident xteruk mn pon.tgn pon xpatah..tp ckup la amat menyakitkan..hmm..

~ya ALLAHadakah kesakitan dan kesedihan ini untuk menebus kesalahan dan dosa2 yg pernah aku lakukan..ampunilah hambamu.dan berikanlah petunjuk..amin..~




No comments:

Post a Comment