pic

pic

Friday, April 30, 2010

peristiwa pahit+manis


8/4/2010.peristiwa terbaek dlam hidup



AT THE MINES
hmm..hari khamis yg indah.kawan ade ajak g THE MINES..nk g shoping2..huhu..maklum la org bujang.saje la jalan2 cuti katakan..hmm.kwn ade nk beli bear.kitorang kua kul 3.jumpa kt the mines.xmakan lgi nih..pehg..gaji da masuk.mkn KFC.nasi briani oo..baru punye..jgn jeles @_@ haha..kua 3 org je..aku alep ngn safwan.kua tgk si YB ade ngn awek dia.join jap.pastu kitorang jalan2.YB g tgk wayang katanya..citer pe ek best??xde pon...haha..kitorang jalan2.nk beli bear kt adik angkat la pulak..g la carik..sebelum tu.ade gak jelung2 jaket sweater.huhu..bekenan.diskaun 50%.peh lawa la..xper2..g jd model jap..haha..test pkai.cun la.mcm macho je..poyo giler la..haha..butik kot..mcm mhal je.padahal murah je ..bru rm69 jaket..g jln2 carik bear lak nie.hmm..ade jumpa.bekenan lak.tp klu aku beli sape nk bg kt sape??awek pon xder..muka xhensem la katakan..=( hmm tp bear tu cute gila.nk beli lembu.tp besar sgat.ade beruang.peh.comel cam aku lak.haha..sape lg comel???jwb sndri lor (@,@).jalan2 da dapat bear comel.murah je.tp nmpak sempoi cm mahal.mcm nk bawa blik tuk dri sendri ja.dapat peluk mlm2 best nie.geram kot..haha..ish da kul 5.15ptg..nk blik la.ades mcm nk ujan cmne ek.tgu jap.5.30ptg..redah nek mto belang.ujan lebat..raindown such as cat and dog..haha..paham ke x??..

masa perjalana.nk jadikan cite.aku dan alep excident.masa layan coner.sbb over laju sgt..mn x.bengang kt keta.basah baju kot mercik air.potong nya potong.ms coner da xstabil.sbb ade org belakang kor.xpeluk rapat..haha..masuk gear 5.meter da cecah 85..masuk gear 6 95km/j..tayar spin.xlekat jalan.pe lagi.ter seret la.peh calar mto baru kua kedai 2 mggu je..masa terseret tu.sepat gak elak kepala kena divider.elak kepala sangkut bahu la pulak..siap beluk cam bear la pulak..


detik2 kecemasan
masa aku terpejam seketika.nyawa ku di awangan.ya allah aku masih belum bersedia.berikan aku peluang.untuk bertaubat...ntah 50-50 da nk mati..tiba2 air trun mengalir dari langit.mata ku terbuka.melihat langit yg luas.bersyukur masih diberi peluang.tangan aku kanan kebas.tidak mampu bergerak.adakah tangan aku patah???selama 15 mimit terbaring dalam ujan.baru aku boleh bangun.tp tngan kanan trkulai xberdaya..mcm nk ngis.tp xder air mata.tuhan saja rasa perit ms tu..alep ok.cuma calar je.cian die sua jean koyak..klu ade wit lebih nnt aku ganti ek =)..

1st time nek ambulans..bangga la pulak..haha..xpadan ngn sakit2..adesh.dahaga gila..patut la org ckp.klu dosa byk kite rasa dahaga ms2 nk ehem2..terpikir sejenak..baju da basah lencun.kena salin baju hijau ala dok wad tu

wad kecemasan hospital serdang
masuk2 tgu nm.peh jalan punya la sakit.aku pon masuk.dia cek2.ckp xpatah.pelik la pulak.bia betol.tgn terkulai nie.xpatah??pelik..g masuk blik x-ray.selamber badak.padahal xleh masuk klu xde peneman.maksud dia nurse la.hmm..ntah da xray kena buka baju.adeh sakit hila.da la td nk pkai sakit.nk buka pon sakit ya amat..selapas sesi fotograpi..haha..sesi xray la.sj je nk poyo.sbb dia cm mik pic badan kn.mcm model la pulak..pastu tgu lg..ades 3 jam kot.tgu nk mik nm.g masuk jumpa doc.ckp xpatah.cuma tissue injury.dapat cuti 3 ari..lor.akak.ngan sepupu da datang tgk.sbb bajet tgn da patah.tido umah kak kt PJ.siap curik balik baju hijau hosp.xpe da byar RM1.haha.xkan nk balik bogel kot...bertapa di PJ sambil g urut2.sakit oo..bahuku tulang sendi terkua.cm org cacat..bahu kiat.haha..kena rest..mak suh balik penang urut kt umah..hmm..pas magrib isnin aku balik penang...

~pesanan;- jangan memandu laju ketika hujan,yg berkereta sayang la pemandu motosukal skit.cian kami..air hujan da kena.air simbah pon kena jugak..~

1 comment: