pic

pic

Sunday, March 28, 2010

tidak dapat titow..


adeh nape air mata aku mengalir nie.??
adakah aku diuji keimanan dengan kesedihan.???
ya allah ampunilah dosa ku..
aku telah melanggar perintahmu..
aku telah hanyut dengan nafsu ku...
aku telah lalai
aku akui aku insan yg lemah
berilah aku bantuan..
sesungguhnya hati ini dilanda kesedihan..
hati ini telah ku serahkan kpd insan bernama hawa.. sepenuhnya
sedangkan engkau pemilik hati-hati hamba mu..
sesungguhnya aku telah mengecewakan harapan ibubapa ku,harapan keluarga ku
ampuni lah aku..ya ALLAH
aku sesat dengan cinta duniawi..
aku mengejar sesuatu yg megasyikkan..
gelora nafsu aku membuak-buak
darah remaja ku yg menendang-nendang
aku leka di hanyut kayalan
ya ALLAH
ambil la cinta dari hati ku ini
oleh kerana
ia buta
ia melalaikan
ia mengajar aku leka dan alpa
ia membawa aku dosa
ia membawa aku maksiat
ia membawa aku zina..
berikan lah segala limpah kurniaan MU kpd ku
suci kn lah jati ku seperti mana engkau menyucikan hati RASULULLAH
aku memohan ampun kehadrat mu
berikan lah aku kesucian hati..
ketenangan di hati
jauhi lah dari kesesatan dan kemungkaran
aku redai kepadamu
seandainya kesedihan kau berikan untuk ku hanya untuk menebus segala dosaku
ampuni lah dosa kecil ku dosa besar ku..
muliakan hati ku degan kalimah mu..
aku mohon bertaubat kepada mu..
air mata yg mengalir telah membekukan hati ini
seperti mana engkau jadikan air di dalam gua yg menghasilkan batu-batu
sesungguhnya hati ini tidak akan dimiliki dan memiliki opleh sesiapa pon
kerana ia milik MU
ya ALLAh..
ampunilah dosa ku,kedua ibu bapaku sahabat2 ku.kaum kerabat ku.guru2 ku.muslimin dan muslimat.org yg telah meninggal dunia dan yg masih bernyawa..
berikan lah petunjuk dan jalan yg lurus kepada kami
ya ALLAH
jauhi kami dari cinta dunia dan cintai akhirat
jauhi kami dari azab api neraka dan bukakanlah pintu syurha kepada kami..
ya ALLAH ya rahman ya rahim..

~amin~








No comments:

Post a Comment