pic

pic

Saturday, July 31, 2010

aku,kawan dan wanita..



hmm...cmne ek nk mula.jap2 carik adea..hehe
serius la skit nk wat sesuatu.men2 je.memanjang ish2.

sejak akhir2 ini.
selalu je terasa ngn kawan2.
walaupun kawan xpnah memahami
tp hati nie sentiasa syg kwn.
kecik hati ke ditikam belakang ker,
ape pon bruk kwn wat kepadaku aku sentiasa memaafkn kerana manusia itu
sering terlupa dan seringkali melakukan kesilapan.
aku pon nk mintak maaf andai aku ada salah silap.
terkasar bahasadan mcm2 lg.
dalam hati ini sentiasa ada hati kawan2.
umpama kata2 Rasullullah :-
"sayangilah sahabat kamu sebagai mana dirimu sendiri"

selaku kawan,aku akan sentisa mampu selagi khudrat yg ada.susah senang biarlah bersama2.
jd lah seperti matahari bersinar menerangi di siang hari,walaupon ada membenci tp teruskan melakukan kebaikan kepada semua.

hmm..wanita.
kaum yg lemah.dan sebagai adam aku xmampu melihat hawa kesedihan.
kadang2 takot seolah2 mengambil kesempatan.
pengalaman byk mengajarku menjadi khalifah dan bertanggungjawab.
tetapi aku belum bersedia memimpin kaum hawa walaupon seorang..
mgkin selaku kwan aku tidak memilih dan sentiasa membantu.
kadang2 takut nk tolong sbb hatiku mudah tertarik
apabila tertarik aku akan berlari menjauhkn diri,sejauh2nya,
aku sentiasa menundukkan wajah ku apabila berjumpa wanita.
takot dan malu atas sejarah silam yg sering menghantui,
kadang2 terlepas dendam kepada mereka2 yg xbersalah.
mintak maaf ek..
entah la hati ini sunyi,
ingin mencintai wanita tp belum bersedia
menjadi khalifah sedangkan diri terumbang ambing.
sampai masa jodohku dan ajalku akan tiba.=)
tp sbagai adam aku sentiasa ada kepada hawa jika dia perlukan bantuan dan sokongan.



dear hawa,
"mintak maaf..sy tak dapat memahami wanita..hmm..sory ek.klu saper terasa@touching@emo ngn sy..dengan ini sy berjanji sy akan berubah menjadi pecinta wanita.. =) hehhe"

iklas dari,
adam hazry (~_~)v

No comments:

Post a Comment